Znaczenie miodu dla sportowców 17 Maj 2019

admin

Sportowcy oraz wszelkiej maści kulturyści raczej nieczęsto zestawiani są z miodem. Chociaż jest to produkt, który wszyscy lubimy i doceniamy, to wydaje się on za bardzo kaloryczny, by miał realne znaczenie dla sportowców. Wyczynowiec i mód akacjowy albo miód pomarańczowy? Jak najbardziej. Okazuje się, że sportowcy bardzo wiele zawdzięczają miodowi.

Energia na czas wysiłku

W treningu, zwłaszcza w treningu siłowym, bardzo często wykorzystuje się miód jako ważny element służący do zapewniania odpowiedniej ilości energii dla pracującego mięśnia. Trzeba tutaj bowiem zrozumieć sposób działania organizmu. – dolinalawendy.pl/6-miod-spadziowy

Kiedy intensywnie trenujemy, organizm zużywa znajdujący się w komórkach mięśniowych glikogen. Jest to substancja podobna do glukozy, która jest wysoce energetyczna, łatwa do wykorzystania, a do tego dostępna na miejscu. W momencie jego wyczerpania, organizm próbuje go uzupełniać poprzez dostarczanie energii z zewnątrz, ale jeśli w krwiobiegu nie krąży dużo glukozy, mięsień nieszybko meczy, a do tego dochodzi do jego drobnych uszkodzeń. Podawanie miodu bezpośrednio w czasie treningu oraz chwilę przed nim sprawia, że w czasie, kiedy energia jest najbardziej potrzebna, nawet zwykły miód gryczany lub miód spadziowy są w stanie wyraźnie poprawić samopoczucie osoby trenującej oraz przyspieszyć pozytywne efekty wszystkich wysiłków. – dolinalawendy.pl/30-miod-pomaranczowy

Można oczywiście korzystać z miodu w jego czystej postaci, jak również wybierać odzywki i batoniki dla sportowców, w których zwykle miodu nie brakuje.

Regeneracja z miodem

Nie, nie chodzi tutaj o okłady z miodu czy różnego rodzaju maseczki z miodu. Stanowią one element przede wszystkim świata medycyny estetycznej i kosmetologii. Dla sportowców miód w regeneracji to miód zjadany po treningu.

Laicy nie zdają sobie z tego sprawy, ale organizm w czasie regeneracji potrzebuje bardzo dużo energii i jest to spory problem, ponieważ po normalnym posiłku energii jest dość, ale organizm sobie szybko z nią radzi, przerzuca do tkanki tłuszczowej, a potem okazuje się, że uwalniane z niej ilości energii są za małe do optymalnej regeneracji. Zwłaszcza w nocy i w okresie ogólnego wypoczynku, kiedy metabolizm spowalnia. [dolinalawendy.pl/10-miod-akacjowy] Miód posiada bardzo wiele cukrów o mocno zróżnicowanej budowie, przez co niektóre z nich trafiają niemal od razu do krwiobiegu, a inne uwalniają się dopiero po czasie, dzięki czemu dostarczanie energii jest bardziej wyrównane.

Ten wpis opublikowano dnia piątek, 17 Maj 2019 o godz. 10:44 w kategorii zadbaj o zdrowie. Możesz śledzić komentarze tego wpisu przy pomocy kanału RSS 2.0. Komentarze są wyłączone, ale możesz wysłać sygnał trackback ze swojego bloga.

Komentowanie wyłączone.